De ce nu suntem comentati?

Iulie 25, 2009 at 15:51 (Practic) (, , , , , , )

Discutam ieri pe Twitter cu oameni care se plang de lipsa comentariilor. Eu nu ma plang pentru ca sunt comentata in momentul in care ma astept la asta sau merit asta ori, neglijand blogul cum fac eu in ultima perioada, n-am asteptari. Totusi,  de ce nu avem comentarii?

Spun mereu ca pentru a fi un bun blogger trebuie sa gandesti la fel ca cititorul tau. Astfel, ne gandim la beneficii si la ce m-ar putea face, pe mine, ca cititor, sa comentez pe un blog:

  • Textul care ma atinge – daca adopti o tema cu impact social de anvergura, ea provoaca reactii in randul cititorului care e tentat sa comenteze. Totusi, pentru asta trebuie sa fi printre primii care o discuta sau printre cei mai buni.
  • Grupuri de interes – blogurile cu un stil bine conturat si cu o tema de la care se abat rar, atrag un anumit numar de persoane direct interesate de subiect, majoritatea devin cititori fideli si comentatori la fel de fideli.
  • Textul lizibil – nu voi comenta un articol daca aranjarea in pagina nu imi permite sa-l parcurg usor, pentru ca de cele mai multe ori, nici nu il citesc pana la sfarsit pentru a-mi forma o parere.
  • Implicarea cititorului – o simpla intrebare de forma „tu cum ai fi facut?” sau  o incheiere de genul „pentru completari, astept idei”, imi da un motiv in plus sa comentez si mai mult, o idee.
  • Comment2Comment – obisnuiesc sa-mi dau interesul in privinta blogului unui comentator. Daca primesc un comentariu in care vad ca cititorul a fost interesat de scriitura mea, intorc favorul si citesc cu aceeasi atentie posturile lui, exprimandu-mi la randul meu parerea despre ele.
  • Comment form-ul – daca el se afla mai departe de 2 clickuri de mine, rar ma chinui sa ajung la el. Blogurile de pe blogspot le comentez doar atunci cand simt very-deeply nevoia asta.
  • Moderarea comentariilor – evit sa comentez pe blogurile care au asa ceva, ma impiedica sa „discut” in timp real cu ceilalti comentatori si sunt de multe ori respinse daca parerea ta e diferita de cea a adminului.
  • Frecventa posturilor – evit sa comentez pe blogurile parasite temporar sau pe cele in care posturile sunt lunare. Am impresia ca imi spun parerea peretilor, ceea ce am si in camera, de ce as pune si pe blog?
  • Linking – in cazul in care sunt blogger si blogul pe care il citesc are un top al comentatorilor, devin mai interesata in a-mi exprima parerea pentru ca am un beneficiu in plus – imi pot promova blogul.
  • Friend type – am bloggeri care imi plac fie pentru ca ii citesc, fie pentru ca discut cu ei pe alte retele sociale si mi-au lasat o impresie placuta, comentez pe blogul lor pentru ca imi place sa interactionez cu ei si pentru ca ma intereseaza parerea lor.
  • Friend type 2 – comentez mai des pe blogurile celor care imi raspund la comentarii si ma provoaca sa comentez in continuare.
  • Facilitati – field-ul de abonare la comentarii prin comment form reprezinta deasemenea o facilitate de care beneficiaza comentatorii fideli si ajuta la fidelizarea lor ( punct propus deAndrei Dutu)

Nu am destul de multa experienta in blogging pentru a da lectii despre asta, tocmai de asta ma limitez la a spune de ce comentez eu, ca cititor, pe un blog. Punctul de vedere al unui blogger il lasam pe alta data sau… pe altcineva :D.

20 comentarii

  1. Andrei Dutu said,

    Ca o adaugare, mie imi place sa comentez pe blogurile unde poti bifa optiunea de a primi prin email o notificare daca mai apare si alt comentariu. Nu sa stau eu sa revin din ora in ora sa vad daca a mai comentat cineva pe acolo (eventual autorul)

  2. kingquizz said,

    Articolul estesuperok si surpinzi adevarul. Pentru a fi „comentat” trebuie sa scrii bine, in primul rand, si sa ai trafic. Restul sunt detalii.

  3. danutchidon said,

    interesant !

  4. marylina said,

    @Andrei Dutu – foarte adevarat, mi-a scapat asta, am adaugat acum. Mersi.

    @kingquizz – multumesc, intr-adevar daca scrii bine restul vine de la sine, totusi putina optimizare nu strica niciodata 😀 Numai bine!

    @danutchidon – mersi, te mai astept 🙂

  5. Florin Puscas said,

    Bun articolul! Eu nu ma plang de comentarii si cred ca asta se intampla in primul rand pentru faptul ca imi respect comentatorii si le raspund. 🙂
    Ar mai fi de adaugat comentariile cu link dofollow, pentru blogurile pe domeniu propriu.

  6. Richie said,

    Si pe mine ma multumesc comentariile de pana acum… mai sunt si unele articole care nu nasc decat o singura remarca dar asta ma ambitioneaza.

    Stii ca si blogspotul are coment form embeduit in pagina postarii.

  7. orator said,

    ceea ce ai scris tu aici e clasic. exista si tehnici de manipulare a cititorului. cel mai imp ca autoruls a raspunda altfel nu se merita sa comentezi

  8. danutchidon said,

    scrii fain !

  9. Marylina said,

    @florinpuscas da, si pe asta am uitat-o 😀 o adaug cand ajung la servici.. lumea pe aici lucreaza duminica 😮

    @richie – corect, insa tot trebuie sa ne logam pe cont ca sa trimitem un comentariu, asta imi cam taie din elan daca nu-mi doresc cu adevarat sa comentez.

    @orator – exista, foarte adevarat, doar ca eu m-am limitat la chestiile de baza care ma fac sa comentez sau ma opresc din a comenta in general. Fara sa intru in optimizari de titlu, metode de manipulare prin text, prin facilitati individuale sau altele de genul asta, as fi scris de s-ar fi plictisit lumea de citit si nici nu prea sunt in masura sa dau sfaturi asa deeply despre bloggarit 😀 mersi de vizita.

    @danutchidon – mersi mult 😀

  10. octavpelin said,

    Marylina,rasfoind blogurile,am dat peste al tau ,ai atins o problema foarte importanta,un articol bine argumentat si lucid ,dar si franc,ai pus punctul pe i,sa stii ca de acum inainte o sa te citesc mereu,esti realista,o duminica placuta ,cu stima Tavi 🙂
    p.s.Daca imi permiti sa te trec in blogroll,da-mi de veste.

  11. mihaimarin said,

    felicitari, o lectie buna !

  12. orator said,

    daca ai scris ceva bun era normal sa te vizitez si eu 😛 oricum este o idee si merita dezvoltata 🙂

  13. Marylina said,

    @octavpelin multumesc mult, te mai astept, mersi la fel, cu aceeasi stima. Da, desigur, te voi adauga si eu imediat ce o sa am o ora libera de la munca…

    @mihaimarin mersi mult, te mai astept.

    @orator da, am observat ca sunt anumiti cititori de calitate care nu ma cauta decat atunci cand stiu ca au ce citii. Este, mersi de vizita 😀

  14. orator said,

    daca fundalul asta era putin mai deschis 😛 oricum toate scrierile tale sunt de calitate

  15. Marylina said,

    nici eu nu sunt incantata de tema dar e cea mai stralucita din oferta limitata a free hostului, vreau sa trec pe domeniu propriu cat de curand doar ca nu ma ajuta foarte tare cunostintele in domeniu si.. sunt perfectionista 😀

    de calitate poate, stralucite in nici un caz… cred ca fiecare blogger are 4-5 articole normale la unul stralucit 😀 multumesc pentru aprecieri.

  16. Noptile albe iti fac zilele dulci said,

    […] lipsa de inspiratie! In acel moment un articol genial mi-a atras atentia precum un magnet, ” De ce nu suntem comentati?”. Trebuie sa recunosc ca nu ma gandisem la acest titlu pana in acel moment pentru ca, dupa […]

  17. kikky995 said,

  18. nemessis said,

    Ai fost lepșuită …..Cărți pentru dușmani și prieteni 🙂

  19. Andi said,

    trebuie sa iti creezi o relatie cu comentatorii care iti plac si sa ii respecti pe cei care nu te plac .
    cred ca asta e tot 🙂

  20. joju said,

    Chiar simteam nevoia acestui subiect 🙂 (nu utilizez twitter)
    Unul dintre bloggerii de top premiat in ultimii ani RoBlogFest explica nivelul crescut de ~3000 vizitatori zilnici (dintre care 2-3% lasa comentariu): este vorba de conflicte si intrigi. Daca te injuri cu unu’ asta inseamna ca multi vor urmari conflictul sa afle care-pe-care. Paginile frumoase si armonioase nu atrag vizite. Asa cum tabloidele fac vanzare, asa si intrigile si scandalurile aduc vizitatori.
    Cu cat esti mai la locul tau cu atat esti mai banal.
    Trebuie sa fii comercial, asta inseamna sa cobori foarte jos nivelul calitatii articolelor.
    Deci ingerdientele ar fi:
    1. comercial: subiectele zilei, prioritar intriga (vezi Zoso si VisUrat)
    2. sa devii persoana publica (vezi Bendeac)
    3. vinde aspecte din viata ta privata in portii foarte mici dar constant (vezi Cabral)
    4. sa iti te implici asa mult incat sa devina principala ta ocupatie (nu mai exista delimitare clara intre viata profesionala si viata personala) si chiar principala sursa de venituri

    Se poate face ceva sa depasim aceasta era a web2.0? Se poate face ceva pentru a creste calitate blogosferei. Se poate devansa ziua dezgustului general pentru comercial? Asta merita discutat. Si chiar se pot face unii pasi in aceasta directie. Dar va trebuie sa se constituie un grup de critica constructiva, care sa arate de ce (actualul) stil comercial e prost.

Lasă un răspuns

