Rolul decorului în scriitură…

Mai 8, 2009 at 20:49 (Contemplari) (, , , )

În timp ce lecturam „O zi din viaţa unui scriitor de succes” de Florin Puşcas, mă gândeam la rolul decorului în inspiraţia scriitorului, mă gândeam la rolul decorului în literele unei scriitoare pe un blog micuţ, ca mine.

Pentru mine are un rol destul de important, de care eram inconştientă pâna acum. Când scriu texte lungi, filozofii sau piese din esenţa, prefer să stau în pat, în spatele jaluzelelor portocalii care dozează perfect lumina, colorând-o în acelaşi timp. Şi cu un carneţel şi un creion in mână, beau ceva şi las inspiraţia să vină din scrum. Trebuie să nu-mi fie frig, poate putin cald, trebuie sa fie foarte linişte şi să fiu foarte singură, altfel nu mă pot concentra la nimic.

În schimb, dacă scriu o iritaţie sau o leapsă, o scriu direct la computer, direct pe blog, fără măcar să previzualizez, în timp ce mănânc, fumez, beau, n-are importanţă.

Deci, pentru mine decorul înseamnă mult, decorul îmi schimbă punctele de vedere asupra stilului de scriitură şi îmi invocă alte izvoare inspirationale în funcţie de decor, la voi cum e?

9 comentarii

  1. Florin Puşcaş said,

    O da, decorul face totul! 🙂 In unele situatii eu imi pierd total capacitatea de a scrie.

  2. unaltu said,

    Uneori decorul te face sa nu mai scrii. It’s like speechless.

  3. marylina said,

    wow, mi se intampla rar sa imi pierd interesul pe parcurs din cauza decorului, doar ca imi schimba idei, perceptii de moment care se reflecta foarte tare in text, in ochii cititorului mai ales.

  4. Cătălin said,

    Mie cele mai bune idei imi vin in timp ce conduc, de obicei pe distante lungi – condusul e o „activitate” relativ plictisitoare si atunci prefer sa ţes tot felul de teorii. Pacat ca nu pot scrie in timp ce conduc pentru ca as fi fost foarte prolific; asa, din pacate, doar o mica parte din inspiratie se si materializeaza in articole.

    Oricum, vroiam sa-ti zic ca-mi place cum ai scris… 😉

  5. unaltu said,

    Uneori eram acolo pe subiect, cu chef de scris si ma opream si ziceam : bai aici singurul lucru care pot sa il fac e sa tac 🙂
    dar rar.

  6. marylina said,

    @Catalin – sa stii ca ai dreptate, in momentul in care facem anumite lucruri oarecum din rutina, cum ar fi condusul la care esti atent deja din inertie, creierul o ia pe araturile lui si ne trezim gandindu-ne la triflinguri coordonate prin biscuire :)). Multumesc, ma bucur ca iti place.

    @unaltu – :)))) mi se pare genial, ce colaborari are imaginatia omului cu mediul inconjurator, fantastic.

  7. unaltu said,

    Muzica te ajuta sau ghideaza spre un anumit tip de abordare?

  8. marylina said,

    Nu pot sa ascult decat muzica clasica si instrumentala cand scriu si aceea in surdina.

  9. thornofrose said,

    Sigur, decorul e foarte important. Şi eu apreciez linişte în primul rând atunci când scriu..

Lasă un răspuns

